Zadbaj o siebie latem

       Lato to idealny czas, żeby w pełni o siebie zadbać. Sprzyja ku temu wysokie nasłonecznienie i mnogość pełnowartościowych, świeżych owoców i warzyw. Zimą nasza skóra staje się poszarzała i szorstka, jesteśmy podatni na choroby i przygnębienie, odporność i wigor spada. Warto więc poświęcić wakacje nie tylko na zaległe malowanie ścian czy podróże po Europie, ale przede wszystkim na zadbanie o własne zdrowie i samopoczucie.

Po pierwsze słońce
       Odpowiednio dawkowane sprawi, że nasza skóra nabierze ciepłego, złotego odcienia, a ogólne samopoczucie i odporność wzrosną. Witamina D3, którą nasz organizm samoistnie wytwarza w kontakcie ze słońcem wpływa korzystnie na wiele życiowych procesów. Jest ona między innymi niezbędna dla zdrowia kości i zębów, a co najważniejsze podnosi naszą odporność. Nie namawiam do smażenia się plackiem na plaży całe dnie, ale warto wystawić skórę do słońca na 15 minut do pół godziny, nie smarując jej uprzednio żadnymi kremami z filtrami. Taka krótka kąpiel słoneczna pomoże organizmowi wyprodukować dawkę witaminy D3. Stosowanie wysokich filtrów i blokerów jest bardzo ważne przy długiej ekspozycji słonecznej, ale raz na jakiś czas musimy dać skórze poobcować sam na sam ze słońcem. 

Po drugie sezonowość
        O wyższości nad innymi sezonowych owoców i warzyw pisałam wielokrotnie. Warzywa i owoce dostępne obecnie na straganach i hodowane przez polskich rolników (najlepiej takich, których sami znamy) to bogactwo witamin i soli mineralnych. Codziennie spożywanie tego rodzaju produktów sprawi, że nasza skóra odmłodnieje, włosy nabiorą blasku, paznokcie wzmocnią się, a rezultaty odczujemy także na wadze. Namawiam gorąco do regularne zakupy na pobliskim targu czy w zaprzyjaźnionym warzywniaku. Efektem ubocznym takiej zmiany diety będą także szybkie obiady. Kalafior z ziemniakami i koperkiem czy bezmięsne leczo to obiad błyskawiczny, a przy tym zdrowy i dietetyczny.

Po trzecie sen
          Ludzie, którzy sypiają za mało są znerwicowani i mają skłonności do tycia. Nie każdy posiada 2 miesiące wakacji, ale letni urlop dostaje niemal każdy. Warto wykorzystać ten czas na nadrobienie braków w śnie i przyzwyczajenie organizmu do wcześniejszych godzin zasypiania, a także pobudek. Zamiast tracić długie wieczory na oglądanie seriali, połóżmy się do łóżka z książką i postarajmy się zasnąć najpóźniej do godziny 23. Nie przeciągajmy też pobudki dnia następnego. Najważniejszą zasadą jest, by nie tracić dnia na sen i nocy na nadrabianie tego, co powinniśmy zrobić np. wtedy gdy spaliśmy do południa. 

Po czwarte ruch
           Zima to idealna pora na wymówki. Rower odpada, na siłownię za daleko, w domu zawsze dużo roboty i nie ma czasu na ćwiczenia... Znacie to? No właśnie. Wiosną zaczyna się czas kiedy wsiadanie do auta powinno być grzechem. Pracując w 3 szkołach miałam grafik ustalony tak, że w każdy poniedziałek i wtorek pokonywałam średnio 10 km na nogach. Jesienią jeździłam do jednej ze szkół rowerem. Jestem z tych osób, które regularnie ćwiczą i pilnują, by dostarczać sobie ruchu, ale wiem, że jestem w mniejszości. Jeśli chcąc iść do pracy musiałabyś pokonać godzinny spacer to wsiądź na rower. Nie szukaj wymówek tylko możliwości. Ruch to nie tylko gwarancja super sylwetki, ale także ładniejsza skóra. Dzięki codziennej porcji ruchu dotleniamy się, walczymy z cellulitem, a dzięki dawce endorfin czujemy się po prostu fantastycznie.

Warto jest zrobić coś dla siebie. Nowa sukienka, kieliszek dobrego wina, wizyta u kosmetyczki. To rzeczy, które cieszą i chwilowo poprawiają humor. Najważniejsze to robić coś dla siebie codziennie i postawić przede wszystkim na swoje dobre samopoczucie i zdrowie. Lato to doskonały czas by postawić na siebie i zadbać o zdrowy sen, regularny ruch i zbilansowaną dietę. Gwarantuję, że efekty ucieszą Cię bardziej i na dłużej niż nowe buty czy modna celebrytka.




Outfit:
skórzana kurtka - Bershka
bluzka - Bershka
spodnie - Fabryka Jeansów

Brak komentarzy:

A Ty, co sądzisz na ten temat?

Zdjęcia są własnością prywatną. Wszelkie wykorzystywanie ich, bez uprzedniej zgody, zabronione. Obsługiwane przez usługę Blogger.